Konzervacija i restauracija drvenih skulptura predstavlja složen i izazovan proces očuvanja kulturnih dobara koja su često izložena prirodnim uvjetima starenja i propadanja. Nedavni radovi na drvenoj skulpturi „Očevi i sinovi”, autora Georgea Apostua, primjer su profesionalnog pristupa kojim se čuva kulturno naslijeđe za buduće generacije. Ova skulptura, kao dio postava u parku Forma prima, kroz desetljeća je pretrpjela ozbiljna oštećenja uslijed izloženosti vanjskim vremenskim uvjetima.
Drvo kao materijal podložno je mnogim oblicima degradacije. Vlagu, sunčevu svjetlost, vjetar i djelovanje mikroorganizama teško je kontrolirati u vanjskim uvjetima, a svi oni mogu dovesti do oštećenja strukture drvenih skulptura. Zbog ovih faktora, Apostuova skulptura „Očevi i sinovi” postepeno je gubila stabilnost i estetsku vrijednost. Da bi se to spriječilo i očuvala autentičnost ovog umjetničkog djela, bilo je nužno poduzeti temeljite mjere konzervacije i restauracije.
Pri restauraciji ove skulpture poštivani su etički standardi struke, što znači da je rad izveden s pažnjom prema izvornim materijalima i metodama koje osiguravaju dugovječnost i integritet djela. Kod restauracije su korišteni materijali kompatibilne s drvetom kako bi se izbjeglo narušavanje prirodne strukture i harmonije skulpture. Načelo minimalne intervencije bilo je ključno u cijelom procesu, čime se nastojalo što više očuvati originalni izgled i umjetničku vrijednost Apostuovog rada.
Iako je konzervatorsko-restauratorski proces izveden prema načelu minimalne intervencije, neki elementi skulpture zahtijevali su rekonstrukciju. Ova rekonstrukcija bila je neophodna zbog prevelikih oštećenja koja su ugrožavala stabilnost i cjelovitost skulpture. Rekonstrukcija je izvedena pažljivo, s ciljem da se održi ravnoteža između očuvanja originalnog izgleda i osiguravanja dugotrajnosti. U ovakvim projektima, ključna je ravnoteža između autentičnosti i funkcionalne stabilnosti. Konzervatorsko-restauratorski radovi na skulpturi „Otac i sinovi” nastojali su očuvati duh i izvornu estetiku djela, omogućujući mu daljnji život u prirodnom okruženju kojem pripada.
Obnova skulptura u parku Forma prima u Krapini provodi se zahvaljujući financijskoj potpori Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Grada Krapine, Krapinsko-zagorske županije te Hrvatskih šuma.